вторник, 14 февруари 2012 г.

Плодова панакота с маскарпоне

Любов ... любов ... как така за това се говори един ден в годината, като именно тя е причината за това този свят да съществува ... и нека не правим така, че тази думичка да загуби своето значение, натрапвайки някакви клишета и общоприето от социума значения. А в частност ... не бихте желали да сте жертва на моята любов ... аз съм си истинско бедствие, когато съм влюбена ставам опасна за себе си и за околните :) Скъпия ще го потвърди :))
Сега да си дойдем на думата ... много ми се искаше да напрявя едно десертче като панакота, но всички рецепти бяха с желатин, а за да постигна стегнатия ефект аз използвах маскарпоне. В къщи желатина не е на почит и най- вече от половинката, който направо се втриса от желирани храни :)


Така се роди и моята панакота, за която са ви нужни:
200 гр. маскарпоне
200 гр. течна сметана
3-4 с.л. захар
100 гр. конфитюр от касис (можете да го замените и с друг по ваш избор)
40-50 гр. мармалад от малини (аз си купувам един без допълнителна захар и подсладители)
кокосови стърготини



Разбивате с миксер сметаната и захарта, но малко ... да не става много гъста. След това хубаво ги разбърквате на ръка с маскарпонето до получаване на гладка, пухкава смес. Половината отделяте в друг съд и прибавяте конфитюра от касис. Разбърквате добре, докато се получи розово-лилав пухкав крем с малки плодчета касис :) В удобни съдчета (мънички купички или формички за мъфини) поставяте на дъното по една чаена лъжичка от малиновия мармалад. Отгоре сипвате от крема без касис и леко го притискате, хубаво да се разстели на около 1/2 от дълбочината на съдчето. И накрая сипвате от крема с касис, като покривате втората половина от съда.  Поставяте в хладилник за около 2 часа, да стегне и е готово за консумация. След като го извадите от хладилника, го изваждате от формичката лесно, особено ако използвате силиконови формички! Посипвате го с кокосовите стърготини и се наслаждавате на богат плодов вкус и мек и фин крем. Същия тип десерт може да приготвите в голям съд, като тортичка.


Да ви е сладко :)

17 коментара:

  1. Еви, много ефектен, бърз и вкусен десерт със страхотни снимки! Дънерчето е супер!
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  2. Еви, няма да говоря за любов в общия смисъл:)
    Ще говоря за твоето предложение,
    в което се влюбих от пръв поглед/ в живота това не ми се случва :)/
    Чудесна и лесна идея!
    Прегръдка и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  3. Ева,
    идеята ти е страхотна, много ми харесва!
    Малини, касис и маскарпоне - чудесна комбинация,
    прекрасен десерт, подходящ за всеки празничен случай!
    Благодаря,сърдечни поздрави и хубава вечер, Диана

    ОтговорИзтриване
  4. Интересна рецепта за панакота и ще си я запазя. :). Снимките са невероятни! Честит празник!:)Голяма сладурана си с тези бедствия!:) Прекрасна вечер!

    ОтговорИзтриване
  5. Обожавам този сладкиш, а рецептата ти е страхотна въпреки че силно се съмнявам че ще се справя токова добре като теб :-)за това се любувам на снимките ти и си представям вкуса на панакотата :-) Прегръщам те

    ОтговорИзтриване
  6. Ев,
    много ти е готина пана котата;)
    Пожелавам ти да си винаги влюбена и щастлива! Придърпвам си парче от това изкушение;)

    ОтговорИзтриване
  7. Евка, разкошен сладкиш!!! И мойто мъж не ще желирани сладкиши, та ми даваш идея за десерт, който да допадне и на двама ни :) Ако слуша, ще му го направя скоро :)))
    Много целувки от слънчев Бургас ;)

    ОтговорИзтриване
  8. Ееее, супер! Бързо и лесно, Ева! Много обичам такива неща:)

    ОтговорИзтриване
  9. Еви, да си призная не съм правила панакота, но покрай теб се заразих и ще се пробвам! Чудесно изглежда!

    ОтговорИзтриване
  10. О,без малко да изтърва това вълшебство!Малиии,много ми харесват кремести сладости,а твоята е...мммм,трепач!Малка,симпатична и невероятно изкушаваща порцийка любов!Надявам се сте отпразнували подобаващо,Евчик!

    Прегръдки и весело днес!

    ОтговорИзтриване
  11. О, страхотно! Пращай насам, Ев, иначе пристигаме ние :)

    ОтговорИзтриване
  12. Глезундриш, глезундриш... само така :)) Цветовата комбинация много ми допада, Евчик :)

    ОтговорИзтриване
  13. Това трябва да се пробва! Всичко с маскарпоне е на почит у нас!

    ОтговорИзтриване
  14. Еви, чудно изглежда десертчето! А, съдейки по това, което има вътре, ще ми хареса много.
    Страхотни снимки!

    ОтговорИзтриване
  15. Много се радвам, че ви е харесало моето предложение, така ме зарадвахте, аз не бях доволна от фотогеничността на панакотата, но пък вкуса и бе страхотен :)
    Поздрави на всички и хубав уикенд ви пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  16. Как да не е фотогенична, бе, Евик, толкова добре е застанала на снимките, трепач са, а съм сигурна, че и тя самата е била не за изпускане. :-))Страхотни снимки!
    Пожелавам ти винаги да си опиянена от любов, мила!:-))
    Голямо гуш, Евчик!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...